Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex Prlplatsen - en prla p ntet
Prlplatsens forum. Hr kan man prata om allt som rr prlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Karta fr rhngen
G till sida Fregende  1, 2

Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex -> Att slja sina verk
Visa fregende mne :: Visa nsta mne  
Frfattare Meddelande

noora
Serafinit

Inlgg: 1771
Frn: Stockholm

InlggSkrivet: Ons Apr 14, 2010 10:09 am    mne: Citera

Jag har kpt kraftigare papper som jag skriver ut visitkort, presentkort, skyltar och annat p. Storleken r vanligt A4 s att jag kan stoppa det i skrivaren. Nu har jag pysslat ihop displayer till Facett och anvnde just detta papper. Det funkade alldeles utmrkt, ven till rhngeskartor Smile Kolla i en vlsorterad pappershandel.

Ritva
Saltvattensprla

Inlgg: 509
Frn: 4 mil fr Ume

InlggSkrivet: Ons Apr 14, 2010 22:22 pm    mne: Citera

Det kartong som jag anvnder - se tidigare inlgg - r fr tjockt fr att kunna kras i skrivare. D r lsningen; skriva ut logga p 80 grams (normaltunt) papper och klistra p tjockare katrong. Pilligt, jovisst.
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email

Tigris
Tigerga

Inlgg: 3159
Frn: Tjrn (norr om Gteborg)

InlggSkrivet: Tor Apr 15, 2010 10:32 am    mne: Citera

Ritva skrev:
Det kartong som jag anvnder - se tidigare inlgg - r fr tjockt fr att kunna kras i skrivare. D r lsningen; skriva ut logga p 80 grams (normaltunt) papper och klistra p tjockare katrong. Pilligt, jovisst.
Man kan ju ocks skriva ut p klisteretikettpapper s slipper man hlla p med klistret. Wink Very Happy

PUSS - en prltrff - nu planerar vi fr hsten 2010...
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Ritva
Saltvattensprla

InlggSkrivet: Tor Apr 15, 2010 11:11 am    mne: Citera

Tigris skrev:
Ritva skrev:
Man kan ju ocks skriva ut p klisteretikettpapper s slipper man hlla p med klistret. Wink Very Happy

Jaaa, helt rtt! Men d har man besvret att hitta rtt storlek p etiketterna och att anpassa loggan i datorn till dem. Jaja, mycket pyssel r det hur som helst, med bde vanliga loggalappar, prislappar och rhngeskartor. Kan man anstlla ngon billig arbetskraft fr dessa trista uppdrag mnne??? Wink Thailndska brplockare? N, nu var jag lite dum. Urskta mig.
Till verst p sidan

noora
Serafinit

InlggSkrivet: Tor Apr 15, 2010 14:01 pm    mne: Citera

Det finns klisterpapper som har en a4-stor "etikett" per ark, d r det bara att klippa sjlv i stllet fr att mtta Smile

Men om man nu nd ska ut och handla kan man lika grna kpa 200-grams papper p en gng s att man slipper hlla p och limma. Om man inte har en vldigt kinkig skrivare s gr det att skriva ut p, och det r tillrckligt stadigt fr att gra rhngeskartor av.

maneki-nekogirl
Turmalin

Inlgg: 3596
Frn: Bjrehalvn

InlggSkrivet: Tor Apr 15, 2010 17:53 pm    mne: Citera

Ritva skrev:
[
Jaaa, helt rtt! Men d har man besvret att hitta rtt storlek p etiketterna och att anpassa loggan i datorn till dem.

Men vissa mrken erbjuder tminstone gratis mallar fr datorn s man slipper det vrsta pillet med att skala ned o anpassa bilden i datorn. Jag vet att min favorit Avery Dennison gr det (de r mina favoriter eftersom man kan bestlla gratisprov frn dem d o d).

Nooras tips med A4-etikett var ju ocks fiffigt -- det har jag nog aldrig tnkt p. Very Happy

Manekis prlblogg - fakta, tips & lnkar om prlor och smyckestillverkning
Wildroses & blackberries - min blogg

Senast ndrad av maneki-nekogirl den Tor Apr 15, 2010 21:04 pm, ndrad totalt 2 gnger
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besk anvndarens hemsida

Ritva
Saltvattensprla

InlggSkrivet: Tor Apr 15, 2010 20:53 pm    mne: Citera

Hr fr man mnga fiffiga tips ju, det r vlknt! Very Happy
Mnga skrivare har en srsklild plat satt mata en och en ark, av t.ex. lite tjockare papper. de gr en "rakare" vg.
Till verst p sidan

incaos
Rocaille

Inlgg: 113
Frn: ume

InlggSkrivet: Tor Apr 15, 2010 21:59 pm    mne: Citera

jag tycker att klisterlapparna sitter lite dligt
kpte snna fr att skriva ut adresser p,
nr jag stod p marknader hade jag ett par som visning och de som kunden kpte inslagna i brunt papper med dekorations blommor p Very Happy
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Besk anvndarens hemsida

noora
Serafinit

InlggSkrivet: Fre Apr 16, 2010 07:54 am    mne: Citera

Klisteretiketter kan ha olika kvalitet p klistret. En del r t.o.m. gjorda fr att lossna ltt - inte bra om man hade tnkt ha dem som adressetiketter p kuvert.

Jag kpte klisteretiketter frn en firma p ntet dr dom anger hur bra vidhftning etiketterna har. Jag valde etiketter som sades vara "permanenta". De sitter mycket bttre, men de gr nd att pilla loss frn t.ex. zip-psar s jag vet inte vad man ska vlja om man vill ha helt permanenta etiketter...
Visa tidigare inlgg:   
Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex -> Att slja sina verk Alla tider r GMT + 1 Timme
G till sida Fregende  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlgg i det hr forumet
Du kan inte svara p inlgg i det hr forumet
Du kan inte ndra dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte ta bort dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte rsta i det hr forumet