Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex Prlplatsen - en prla p ntet
Prlplatsens forum. Hr kan man prata om allt som rr prlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Vad skulle du betala fr det hr?
G till sida Fregende  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nsta

Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex -> Att slja sina verk
Visa fregende mne :: Visa nsta mne  
Frfattare Meddelande

Julia
Cloisonn

Inlgg: 418

InlggSkrivet: Fre Nov 16, 2007 13:34 pm    mne: Citera

Tack fr er hjlp! Jag har en lite bttre id av hur mycket jag vgar ta fr dem nu tycker jag. Det verkar som att ni tycker ganska lika i hur mycket de kan kosta och det hjlper ju att folk r eniga Smile
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Besk anvndarens hemsida

p3n
Rocaille

Inlgg: 139
Frn: Mitten av Skne

InlggSkrivet: Mn Nov 26, 2007 06:46 am    mne: Citera

Hej!!
Ska p lrdag och sndag st p julmarknader Smile
Nu undrar jag vad ni skulle tagit betalt fr halsband gjorda med tv organzaband, ett i rtt och ett lite tunnare i brun/guld samt en guld/brun lintrd. I detta hnger det ett trasselhjrta gjort av en rdfrgad koppartrd samt ett ftal prlor.

Jag har lite funderingar Rolling Eyes men som sagt skulle vilja hra er sikt Smile
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Besk anvndarens hemsida MSN-messenger

Bijou
Agat

Inlgg: 1201
Frn: Stockholm

InlggSkrivet: Mn Nov 26, 2007 10:59 am    mne: Citera

p3n skrev:
Hej!!
Ska p lrdag och sndag st p julmarknader Smile
Nu undrar jag vad ni skulle tagit betalt fr halsband gjorda med tv organzaband, ett i rtt och ett lite tunnare i brun/guld samt en guld/brun lintrd. I detta hnger det ett trasselhjrta gjort av en rdfrgad koppartrd samt ett ftal prlor.

Jag har lite funderingar Rolling Eyes men som sagt skulle vilja hra er sikt Smile

Har du lagt upp en bild i galleriet? Jag tyckte inte jag hittade ngot som stmde verens med beskrivningen...
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Besk anvndarens hemsida

p3n
Rocaille

Inlgg: 139
Frn: Mitten av Skne

InlggSkrivet: Mn Nov 26, 2007 12:32 pm    mne: Citera

Nej, det har inte blivit ngon bild d halsbanden blev klara igr och min man r i Japan.... med kameran.
Men jag skrev en tydlig beskrivning och hoppades p att ni kanske hade ett hum....
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Besk anvndarens hemsida MSN-messenger

Bijou
Agat

Inlgg: 1201
Frn: Stockholm

InlggSkrivet: Mn Nov 26, 2007 15:41 pm    mne: Citera

Vad r materialkostnaden d?
Till verst p sidan

4UbyU
Cloisonn

Inlgg: 365
Frn: Stockholm - Tby

InlggSkrivet: Tis Feb 12, 2008 22:23 pm    mne: Citera

Behver lite hjlp...
Jag har ftt lite bestllningar p min peyote/fyrkantsring http://www.parlplatsen.se/coppermine/displayimage.php?album=lastup&cat=10261&pos=3 . Hur mycket kan man ta fr den? Materialkostnaden ligger runt 30-50 kr beroende p vart jag kper prlorna. Grundregeln - 3 gnger materialkostnaden knns inte riktigt rtt. Den r ganska pillig att gra, vet dock inte riktigt hur lng tid det tar. r 200 kr lagom, fr lite eller fr mycket?

Veda
Prluggla

Inlgg: 2030
Frn: Hrnsand

InlggSkrivet: Ons Feb 13, 2008 09:07 am    mne: Citera

Vad tror du sjlv? Hr uppe skulle jag tro att jag skulle f svrt att slja den fr mer n 100-150 kr. I butik kanske lite mera.
Men folk betalar mera sderut (som i Stockholm t ex) s det kanske gr bra med 200. Hur lng tid tar det att gra den? 100 kr/timme brukar jag rkna ibland nr det r billig materialkostnad och tar lng tid att gra.

Men flera av mina prlkolleger hr uppe tycker att jag r dyr. De anser det rcker om de fr igen materialkostnaden och hyra fr bordet p marknad Confused .
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besk anvndarens hemsida

4UbyU
Cloisonn

Inlgg: 365
Frn: Stockholm - Tby

InlggSkrivet: Ons Feb 13, 2008 12:05 pm    mne: Citera

Veda, jag har mina smycken hos en nagelskulptr s det r lite som en butik. Kunderna lgger ner massor av pengar p sina hnder/naglar och jag tror att de kan lgga 200 kr p en stor glittrig ring. Jag ska fundera lite till...

Veda
Prluggla

InlggSkrivet: Tor Feb 14, 2008 10:14 am    mne: Citera

Okej, d frstr jag. D tycker jag att du ska ta till lite till s det blir riktigt exklusivt. Very Happy (Vissa kper ju inte om det r fr billigt)
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besk anvndarens hemsida

Shyme
Rocaille

Inlgg: 114

InlggSkrivet: Fre Mar 28, 2008 21:32 pm    mne: Citera

JAg fick en frfrgning idag om vad ett lngt knythalsband p vaxad lintrd skulle kunna kosta Prlorna r 9mm fazzeterade glasprlor, 10 mm silverfolkulor, tv silverfoilhrtan och diverse metalldelar (ven ev 6 mm fazzeterade glasprlor)

Efter att ha rknat ltie, tittat runt p div hemsidor och lst hr s sa jag 120 kr... Men som de typiska svenska jag r s blev jag osker i samma stund som jag sa priset och undrar om det r fr dyrt??

http://shymeshem.blogspot.com/
Till verst p sidan

Onky
Lapis Lazuli

Inlgg: 1612
Frn: Skaraborg

InlggSkrivet: Fre Mar 28, 2008 21:44 pm    mne: Citera

Nh, d. Det r inte fr dyrt, det r inte gjort i en handvndning att f till knutarna bra. S det ska du ha betalt fr Smile
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Therese988
Nabbi

Inlgg: 35

InlggSkrivet: Lr Mar 29, 2008 16:12 pm    mne: Citera

Jag har gjort halsband med fuskmocka och silverfoiljerade hjrtan. Ls, frlngningskjedja motringar, klamrarna till fuskmockan samt hngkrok i silvertrd till hjrtarna r av sterling silver.
Halsband med stort hjrta ca 3cm och med dubbla mocka band, samt litet hjrta 2cm med enkelt mockaband.
Vad skulle ni ta fr ett sdant smycke? Det r korta halsband. Vet inte hur mycket jag har lagt ut i matrealkostnad, utan bara nyfiken p hur ni skulle prisstta.
Ni fr frestlla er bild p dem fr batteriet i kameran r i nte laddat.
Det r ju s attans svrt att stta egna priser, antingen tycker man att det blir fr billigt eller s s tycker man det r fr dyrt.

Onky
Lapis Lazuli

Inlgg: 1612
Frn: Skaraborg

InlggSkrivet: Sn Mar 30, 2008 21:17 pm    mne: Citera

Jag uppskattar materialkostnaden till cirka 15-20 respektive 20-25 kronor, men det r svrt nr man inte har sett dem... Men jag skulle nog ta 50 kr fr det "mindre" och 80 kr fr det "strre". Men till rtt kunder gr det skert att slja dem dyrare ocks...
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Therese988
Nabbi

Inlgg: 35

InlggSkrivet: Sn Mar 30, 2008 21:50 pm    mne: Citera

Onky skrev:
Jag uppskattar materialkostnaden till cirka 15-20 respektive 20-25 kronor, men det r svrt nr man inte har sett dem... Men jag skulle nog ta 50 kr fr det "mindre" och 80 kr fr det "strre". Men till rtt kunder gr det skert att slja dem dyrare ocks...

Tack fr svar, men fr mej r det aldeles fr billigt med 50 kr fr ett hantverk i 925 sterling silver. nu nr jag har funderat ett tag s har jag nrmare tnk mej 150 resp 200 kr eller ngot sdant. Fr dyrt?

Flera frslag tas grna emot!

Veda
Prluggla

InlggSkrivet: Mn Mar 31, 2008 05:18 am    mne: Citera

Jag tycker tminstone 150 kr.

Man ska ju ha till mer n materialkostnaden ocks. Det man sljer ska ven bekosta: Visitkort, bensin och extra matkostnader p marknad, marknadsplats eller provision, frgpatroner och papper till skrivare, domnnamn och webbhotell mm.
Allts behver man lite mera. Dessutom: om man fr ett verskott s ska skatten betalas ocks.

Det r jttejobbigt nr man str p marknad med smycken och grannen sljer fr materialkostnaden. D r det inte kul, speciellt som man kanske har offrat alla kvllar tv veckor innan fr att frbereda marknaden med montering, prissttning och liknande. Plus alla timmar man har tillverkat smyckena.
Visa tidigare inlgg:   
Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex -> Att slja sina verk Alla tider r GMT + 1 Timme
G till sida Fregende  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nsta
Sida 4 av 6

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlgg i det hr forumet
Du kan inte svara p inlgg i det hr forumet
Du kan inte ndra dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte ta bort dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte rsta i det hr forumet