| Visa fregende mne :: Visa nsta mne |
| Frfattare |
Meddelande |
Folkesdotter
Gst
|
Skrivet: Ons Maj 10, 2006 09:15 am mne: Vad skulle du betala fr det hr? |
|
|
Syftet med denna trd r att man skall kunna frga om vad som r rimligt pris fr ett enstaka smycke/prlgrej. INTE fr att f prisfrslag p allt man har i sin mapp i galleriet.
Utan tex om man kr fast fr att man gjort ett smycke i exklusivt material som man inte vet om man kan f ut vettig ersttning fr eller ett smycke i enklare material som tagit lng tid att gra. Eller man gr ngot som r annorlunda (inte p modet).
Hur skulle du som kund (glm dina prlkunskaper) vara villig att betala fr smycket? Finns det ngon marknad fr just den hr typen av smycke?
Lgg in din prisfrga hr men anvnd kommentarerna i galleriet fr att svara p prisfrgor.
Senast ndrad av Folkesdotter den Ons Maj 10, 2006 09:37 am, ndrad totalt 1 gng |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Folkesdotter
Gst
|
Skrivet: Ons Maj 10, 2006 09:18 am mne: Frst ut |
|
|
Frsta frgan kan jag ju sjlv lgga ut.
I min mapp har jag nu lagt upp ett par bilder p Cutie som r en liten hund som jag har som vsksmycke. Hon r inte stor men vldans st. Hittills har jag bara gjort ngra "syskon" som presenter. Vad skulle ni betala fr henne? Glm arbetskostnad och materialkostnad och tnk som kund... |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Flaminganna
Nabbi
Inlgg: 20
Frn: Ume
|
Skrivet: Ons Maj 10, 2006 12:03 pm mne: Re: Frst ut |
|
|
Det r svrt, men i alla fall runt 200 kronor tycker jag. Men med detta prisfrslag vill jag sga att jag inte har ngon aning om hur lng tid det tar att gra denna otroligt sta hunden. Sedan vet jag inte vilket pris du fick betala fr prlorna, runt 180? Vilket gr 200 kronor alldeles fr lite fr denna hund...som sagt det r jttesvrt, men jag skulle nog som kund inte betala s mycket mer n runt 200-250 kronor, ven om jag frstr hantverket och kvalitn bakom.
| Folkesdotter skrev: | Frsta frgan kan jag ju sjlv lgga ut.
I min mapp har jag nu lagt upp ett par bilder p Cutie som r en liten hund som jag har som vsksmycke. Hon r inte stor men vldans st. Hittills har jag bara gjort ngra "syskon" som presenter. Vad skulle ni betala fr henne? Glm arbetskostnad och materialkostnad och tnk som kund... |
|
|
| Till verst p sidan |
|
 |
hovaprest
Blodsten
Inlgg: 889
|
Skrivet: Ons Maj 10, 2006 13:47 pm mne: |
|
|
Hej, jag skulle nog kunna tnka mig ngot liknande. Men jag inser ocks att det r alldeles fr lite . Om man jmfr med priser p vissa andras smycken s skulle jag nog kunna tnka mig att du tog 1000 kr. Men d fr du en mycket liten men exclusiv kpkrets. |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Frida
Gst
|
Skrivet: Sn Maj 28, 2006 16:12 pm mne: Re: Frst ut |
|
|
| Folkesdotter skrev: | Frsta frgan kan jag ju sjlv lgga ut.
Var ser ni bilderna?? |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
hovaprest
Blodsten
|
Skrivet: Sn Maj 28, 2006 18:48 pm mne: |
|
|
| Hejsan Frida Axelsson. Du hittar bilderna i galleriet. |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Frida
Gst
|
Skrivet: Sn Maj 28, 2006 19:14 pm mne: |
|
|
| hovaprest skrev: | | Hejsan Frida Axelsson. Du hittar bilderna i galleriet. |
Ja, jag antog det men det str bara "Inget objekt att visa"
*frvirrad* |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
hovaprest
Blodsten
|
Skrivet: Sn Maj 28, 2006 19:18 pm mne: |
|
|
| Du hittar det p sidan 6 i medlemsgalleriet. |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Frida
Gst
|
Skrivet: Tis Jun 06, 2006 10:37 am mne: |
|
|
Ah, hittade det... Tack!!
r det ingen som anvnder sitt eget galleri? Det som man kommer till via knppen under sina inlgg? Eller... hur funkar det?? |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Spacegirl
Mnsten
Inlgg: 1643
Frn: Jmtland
|
Skrivet: Tis Jun 06, 2006 22:26 pm mne: |
|
|
| Alla som lgger in bilder i galleriet har sitt eget galleri, testade att klicka p galleriknappen i mitt eget inlgg och det fungerade fint. |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Frida
Gst
|
Skrivet: Tis Jun 06, 2006 23:53 pm mne: |
|
|
Men om jag klickar p folkesdotters galleriknapp s str det bara "inget objekt att visa". Trots det s finns hon ju med i medlemsgalleriet.
*Frvirrad igen* ; ) |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Beatrice
Prlplatsadministratr

Inlgg: 935
Frn: Boden
|
Skrivet: Ons Jun 07, 2006 07:54 am mne: |
|
|
| Frida skrev: | Men om jag klickar p folkesdotters galleriknapp s str det bara "inget objekt att visa". Trots det s finns hon ju med i medlemsgalleriet.
*Frvirrad igen* ; ) |
Just nu fungerar inte galleriknapparna som finns i inlggen. Du fr klicka p galleri lngst upp och sen leta reda p det galleri du vill kika p. Det r lite dlig koppling mellan coppermine gallery och phpBB som gr att det bara fungerar p vissa (och att jag inte idats fixa buggen). _________________ ~gare till Prlplatsen ~ |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Frida
Gst
|
Skrivet: Ons Jun 07, 2006 08:55 am mne: |
|
|
h... jaha... Ok. Ja jag undrade bara. Ibland knner man sig som ett UFO nr det inte fungerar.
Bea, p tal om forum och bra funktionalitet frresten. Jag tipsade om detta forumet till Svenska celiakifrbundet. Deras fungerar uruselt (de r i frd med att gra om det) och jag mste sga att jag har aldrig hittat till site som r bttre n din. Jag tycker den har allt, den r ltt att hitta p och har alla sm funktioner du kan tnka dig och lite till. Att den sen handlar om prlor r ju pricken ver it!!
Kram Frida |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Milla
Rocaille

Inlgg: 104
Frn: Gteborg
|
Skrivet: Tis Aug 08, 2006 23:09 pm mne: |
|
|
Tja 250-350kr skulle nog kunna g kanske...den r ju ruskigt st!
Jag skulle grna vilja ha en sn i babybltt Tar det lng tid fr dig att gra en hund?*nyfiken*  |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Nillah
Gst
|
Skrivet: Sn Aug 20, 2006 19:45 pm mne: |
|
|
| r inte Cutie gjord i swarovskikristaller? Jag vet i a f att det r ruskigt mnga som gr t. Men en hel del skulle nog en blivande kpare betala fr lilla sta Cutie. r det swarovski s kar naturligtvis priset, 400-500 kr kanske. |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
|