nrbild p mitt halsband med dubbel S:t Petersburg
Detta r samma halsband som jag tidigare visat i helfigur. Men eftersom det fotot r s otydligt s lgger jag till detta.
Sytt med tjeckiska transparenta Garnet 11/0 samt Miuyki 8/0 i guldfrg. Med ett swarovskihjrta.
09 Jan 2008
 |
peyoterope med Fossil Jasper
Detta r ett mycket enkelt rope sytt med tjeckiska seed beads11/0 Cheyenne Pink Luster. En frg som jag tycker "talar mycket fr sig sjlv". Tyvrr kommer inte glansen i de fina prlorna fram p fotot. Jag har sjlv kommit p hur jag skulle f ropendarna att mtas. Fast det finns skert fler som kommit p det eftersom det r en ganska enkel lsning.
09 Jan 2008
 |
zigzag-halsband
Hej, Mnster till detta halsband har funnits i B&B. Detta r sytt med tjeckiska 11/0 Dark Brown matte, Bronze samt Crystal Bronzelined RB. Lngst ut har jag fasetter i bronze, 3 och 4 mm samt champagnefrgade runda Gterman. Det finns ven med en frg Miuyki 11/0 samt en 15/0.
Detta r det frsta smycket jag har skannat. Fr se hur det ter sig i galleriet. jag r inte helt njd med frgerna, fr se om jag inte fotar ocks nr dagarna blir ljusare.
30 Dec 2007
 |
Detta r ett av de frsta halsbanden jag gjorde i peyoterope. Det r sytt med tjeckiska 11:or i Light Ruby transparent RB. Sedan r det coralling med ca 100 Swarovskiprlor i olika storlekar. Mixade rda frger p dessa. Obs, halsbandet r symetriskt, ven om det inte ser s ut.
13 Aug 2007
 |