Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex Prlplatsen - en prla p ntet
Prlplatsens forum. Hr kan man prata om allt som rr prlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex
Visar Profil :: Honey Bee

Saltvattensprla
Totalt antal inlgg:  616
[0.95% av totala / 0.46 poster per dag]
Hitta alla inlgg av Honey Bee
Frn:  Enskede
Hemsida:   
Användarens galleri:  Honey Bees galleri
Yrke/sysselsttning:  Biomedicinsk analytiker
Intressen: PRLOR, trdgrd, musik (mest gubbrock...), god mat, umgs med vnner.
Kontakta Honey Bee
Emailadress:  
Privata meddelanden: Skicka privat meddelande
MSN-messenger:  
Yahoo-messenger:
AIM-adress:  
ICQ-nummer:

Pfgel
Detta r en ren kopia av ett halsband jag hittat p Etsy. Jag blev totalfrlskad och frskte lista ut hur originalet var gjort och jag tror det r s ungefr hr. P originalet sitter ljusbl turkoser men jag njde mig med firepolished eftersom jag inte trodde jag skulle lyckas f ihop det. Det var jttesvrt att f det jmnt och fint och jag slet verkligen med vvpartiet. Jag fick ocks fuska lite med coiling s att prlorna skulle hlla sig kvar p plats. Min kopia r naturligvis inte p lnga vgar s vackert elegant och vlgjord som Nerolis original, men den duger t mig och jag lskar att ha det p mig fr det vcker verkligen uppmrksamhet! Material: Koppartrd 20 och 26 ga 4 mm firepolished 8/0 seed beads
17 Jul 2010

Peyote med frans
Ett snt hr armband gr ganska fort att gra tack vare lnga bugles som spar tid och ger en skn effekt. Jag lskar detta armband, det r jttesknt att bra och den lilla franskanten av ljust poolbla 15/0-seeds genererar mnga kommentarer. Det r ungefr 4 cm brett inklusive frans. Idn kommer frn ett armband jag sg p Etsy men jag har lagt till franskanten och har ett annat ls.
17 Jul 2010

Hamrat och ltt silverarmband
Gick Banka & sl-kursen som anordnades hos Sirlig i Stockholm och fick ntligen lra mig hur man lder silvertrd utan att smlta snder den eller bara frstra den rent allmnt. P de tv dagarna hann jag tillverka en egenhndigt bankad och ldd silverkedja, samt ett hnge. Hnget r det som syns p bilden men kedjan blev inte srskilt fin, s den kedja som syns hr har jag gjort hemma p egen hand! Den blev mycket finare n originalkedjan jag har allts redan blivit bttre :-) Frst satte jag dit ett vanligt klols i silver frsts men tyckte inte riktigt att det passade in. D kom jag p att jag faktiskt r en sn dr som kan tillverka smycken och tillbehr sjlv, s jag satte mig och bjde och bnde och hamrade till ett ls i samma stil som hnget. Jag blev mycket njd. Idn till lset fick jag frn Etsy. Fr att armbandet inte ska bli diskvalificerat frn Galleriet hnger dr ocks en liten klase prlor.
01 Apr 2010

Romantique blue
Ett av mina finaste armband tycker jag sjlv. Jag blev njd med frgerna och gillar verkligen de tv filigradelarna i antik mssing frn Vintaj. Vet inte om swarovskiknappen r fr modern till denna typ av armband men jag tycker den r okej. Jag gillar ju glittriga smycken och kom inte p ngot bttre fr tillfllet. Dessutom finns det swarovskibiconer fastsydda i sjlva armbandet ocks. Armbandet bestr av bl seed beads i storlek 15/0 och chartreusegrna i storlek 11/0, facetterade apatitrondeller, grn aventurin, facetterade glasrondeller, 3 mm swarovski bicones dark topaz, filigrandelar i antik mssing samt en swarovskiknapp. Bilden r tagen med min nya kamera som jag inte p lnga vgar r bekant med nnu.
10 Jan 2010

Hoppa till: