Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex Pärlplatsen - en pärla på nätet
Pärlplatsens forum. Här kan man prata om allt som rör pärlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Andra fisketrådar än fireline

Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Trä på tråd och wire, Pärlsömnad och Pärlbroderi
Visa fregende mne :: Visa nsta mne  
Frfattare Meddelande

AnKa
Chevron

Inlgg: 169

InlggSkrivet: Fre Jul 23, 2010 22:04 pm    mne: Andra fisketrådar än fireline Citera

Jag har upptäckt att det finns en uppsjö med fisketrådar förutom fireline och den där vanliga hårda (helt hopplösa) fiskelinan som jag snodde av maken när jag började pärla.
När jag sökte på Fireline på Tradera hittade jag ingen fireline men flera andra som säljaren påstod var bättre än fireline. Det var ju säljarens påstående så det må ju vara hur som helst med den saken men billigare var de iallafall.
Men är de bättre för fiskare eller pärlare eller både och, tro?

Är det någon som provat någon annan fisketråd tex Whiplash eller TFO Power pro?

http://ankapysslar.blogspot.com/
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Tigris
Tigeröga

Inlgg: 3339
Frn: Tjörn (norr om Göteborg)

InlggSkrivet: Lr Jul 24, 2010 00:01 am    mne: Citera

Power pro har jag använt och den är också bra. Nu var det ett tag sen jag använde den men jag har för mig att den var lite mjukare och "trassligare" än fireline.

PUSS - en pärlträff
Till verst p sidan

AnKa
Chevron

InlggSkrivet: Lr Jul 24, 2010 20:42 pm    mne: Citera

Jag skall nog knata in på den lokala lila järnhandeln (jag är på landet) och inspektera deras utbud av fisketråd så får vi se vad jag hittar och prova mig fram, helt enkelt.
Förra sommaren inhandlade jag en fiskelåda där, den är utmärkt pärlförvaring så lite tråd blir nog bra i år. Så sneglar jag en del på alla glittrande drag också, de skulle nog kunna göra sig bra i smycken tror jag Laughing

Till verst p sidan

Tigris
Tigeröga

Inlgg: 3339
Frn: Tjörn (norr om Göteborg)

InlggSkrivet: Sn Jul 25, 2010 11:49 am    mne: Citera

I fiskebutiken finns det mycket spännande! Very Happy
Tänk bara på att dessa detaljer inte har samma krav på sig som smyckesdelar när det gäller nickelhalten. Ska du bara göra smycken till dig själv spelar det ju ingen roll men om du tänker sälja dem så behöver du nickeltesta dem först.

PUSS - en pärlträff
Till verst p sidan

AnKa
Chevron

InlggSkrivet: Mn Jul 26, 2010 21:08 pm    mne: Citera

Nja, nu blev jag lite besviken på utbudet i den lokala järnhandeln faktiskt, så det blev ingen shopping. Men jag hade nog ändå inte tänkt serietillverka smycken av fiskedrag för försäljning direkt Laughing men jag kanske vågar mig på att prova ett till mig själv, fast jag har en känsla av att fiskeprylar är rätt dyra.

Till verst p sidan
Visa tidigare inlgg:   
Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Trä på tråd och wire, Pärlsömnad och Pärlbroderi Alla tider r GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlgg i det hr forumet
Du kan inte svara p inlgg i det hr forumet
Du kan inte ndra dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte ta bort dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte rsta i det hr forumet