Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex Pärlplatsen - en pärla på nätet
Pärlplatsens forum. Här kan man prata om allt som rör pärlor.

ProfilProfil    Logga in för att se dina privata meddelandenLogga in för att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvändarlistaAnvändarlista    AnvändargrupperAnvändargrupper  FAQFAQ    SökSök    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Hobbybilaga? Hjälp!
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Småprat
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande

miabus
Rocaille

InläggSkrivet: Fre Okt 19, 2007 11:34 am    Ämne: Hobbybilaga? Hjälp! Citera

Någon som känner till en bilaga som ska ha följt med Expressen och ett par andra tidningar den 7/10 och som har den kvar? Jag blev kontaktad av en annonssäljare för denna tidningen tidigare i höst som erbjöd mig att annonsera i den, men skulle vilja veta om jag verkligen fick med en annons i den bilagan eftersom jag nu blivit fakturerad för en annons jag varken sett eller fått någon som helst respons på annars.

Guldpaddan
Saltvattenspärla

Från: Vasastan i Stockholm

InläggSkrivet: Fre Okt 19, 2007 12:18 pm    Ämne: Citera

Om ingen här har, så ring till Expressen så kan det säker skicka en, men vänta inte för länge för extrabilagor sparas bara en viss tid, så var det i alla fall för 15år(!!!) sedan då jag hade en bekant som jobbade där.

Fru Pärla
Eldagat

Från: Sturkö

InläggSkrivet: Fre Okt 19, 2007 12:26 pm    Ämne: Re: Hobbybilaga? Hjälp! Citera

miabus skrev:
Någon som känner till en bilaga som ska ha följt med Expressen och ett par andra tidningar den 7/10 och som har den kvar? Jag blev kontaktad av en annonssäljare för denna tidningen tidigare i höst som erbjöd mig att annonsera i den, men skulle vilja veta om jag verkligen fick med en annons i den bilagan eftersom jag nu blivit fakturerad för en annons jag varken sett eller fått någon som helst respons på annars.

Får du inte tag i någon, kolla med Zionesse, jag såg på hennes sida att det hade varit en massa fel i hennes annons, så hon har nog ett ex av tidningen Laughing

Karin

Bijou
Agat

Från: Stockholm

InläggSkrivet: Fre Okt 19, 2007 12:56 pm    Ämne: Citera

Och om inget annat funkar: KB
Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Besök användarens hemsida

FuchsiaGirl
Rosenkvarts

Från: Karlstad

InläggSkrivet: Fre Okt 19, 2007 12:58 pm    Ämne: Citera

Jag var också med i den bilagan. Kruxet var att de tidningar jag hittade inte hade den med. Detv var ju PUSS helg då. Jag kontaktade kunstjänst för att få köpa de därifrån men de hade inte hört talas om den. Han jag har haft kontakt med angående annonsen har sagt att alla som annonserat kommer att få bilagan hemsakickad till sig. De har bara inte fått den från tryckeriet för utskick ännu. Jag har också sagt till "annons killen" att jag inte vill betala min annons förrän jag sett den och ser att den är OK. (Har också läst på Zionesses sida). Det har de gått med på så jag avvaktar med fakturan.

Kanske det kan funka för dig med om du hör av dig till dem.

tistelflikkan
Ametrin

Från: Göteborg

InläggSkrivet: Fre Okt 19, 2007 15:21 pm    Ämne: Citera

Jag har annonserat i en bilaga till expressen tidigare, för mina smycken och det har funkat relativt bra. Jag har dock inte hört något om att man ska få bilagan hemskickad och heller inte fått den (köpte den såklart för att spara). Hade dock blivit lovad att få fakturan på 30 dagar (stod även i min orderbekräftelse) men fick sen en faktura på 10 dagar... Ringde dem och fick svaret att säljaren inte kan lova något sådant men att de inte skickar påminnelse inom en månad så jag kunde ändå vänta med att betala den.

Kallekula
Chevron

Från: Skåne

InläggSkrivet: Fre Okt 19, 2007 15:26 pm    Ämne: Citera

Jag har min tidning kvar och hjälper gärna er. Hör av er så kan jag skicka/maila en bild eller bara skriva vad som stod. Jag vet inte hur ni vill.
Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

miabus
Rocaille

InläggSkrivet: Tis Okt 23, 2007 09:48 am    Ämne: Citera

Tack för alla svar! Har lyckats få tag på ett exemplar nu. Väldigt besviken, dels för att det var mer sladdrigt annonsblad än vad jag skulle kalla "hobbybilaga", dels har de stavat mitt butiksnamn fel... Sad

Fru Pärla
Eldagat

Från: Sturkö

InläggSkrivet: Tis Okt 23, 2007 10:14 am    Ämne: Citera

Bara att konstater att det känns skönt att jag tackade nej till att annonsera, rätt att jag skulle få ett väldigt fördelaktigt pris när dom fått återbud.

Karin

miabus
Rocaille

InläggSkrivet: Tis Okt 23, 2007 10:27 am    Ämne: Citera

Blev också erbjuden ett "fördelaktigt" pris. Men det hjälpte inte, noll annonsrespons för det priset är ändå en dålig affär, önskar jag också tackat nej.

noora
Serafinit

InläggSkrivet: Tis Okt 23, 2007 10:47 am    Ämne: Citera

miabus skrev:
Tack för alla svar! Har lyckats få tag på ett exemplar nu. Väldigt besviken, dels för att det var mer sladdrigt annonsblad än vad jag skulle kalla "hobbybilaga", dels har de stavat mitt butiksnamn fel... Sad

Det låter oproffsigt om dom stavar fel. Kan man inte kräva pengarna tillbaka då? Eller i alla fall en del av pengarna?

Marie
Saltvattenspärla

InläggSkrivet: Tis Okt 23, 2007 12:02 pm    Ämne: Citera

Jag tänker författa ett brev idag för att bestrida deras faktura till mig. Jag kollade i många tidningar och så gjorde även släkt och vänner utan att hitta annonsen. Är det fler som vill följa med på tåget och bestrida våra fakturor, så blir vi lite starkare?

miabus
Rocaille

InläggSkrivet: Ons Okt 24, 2007 09:28 am    Ämne: Citera

Marie skrev:
Jag tänker författa ett brev idag för att bestrida deras faktura till mig. Jag kollade i många tidningar och så gjorde även släkt och vänner utan att hitta annonsen. Är det fler som vill följa med på tåget och bestrida våra fakturor, så blir vi lite starkare?

Om du inte redan har skickat iväg det är jag på! Har mailat dem och klagat redan, men nu är de minsann inte lika snabba med svar som förut Evil or Very Mad

Marie
Saltvattenspärla

InläggSkrivet: Ons Okt 24, 2007 13:46 pm    Ämne: Citera

Hejsan Mia!

Det är aldrig fel att bli fler! Min ligger för att postas idag. Jag kan maila över det dokument jag ska skicka idag så kan du se hur jag har skrivit. Jag kollar din mailadress via din hemsida.

Virre.
Cloisonné

Från: Strängnäs / Södermanland

InläggSkrivet: Tor Okt 25, 2007 00:33 am    Ämne: Citera

tistelflikkan skrev:
Hade dock blivit lovad att få fakturan på 30 dagar (stod även i min orderbekräftelse) men fick sen en faktura på 10 dagar... Ringde dem och fick svaret att säljaren inte kan lova något sådant men att de inte skickar påminnelse inom en månad så jag kunde ändå vänta med att betala den.

Jag tror din säljare sa så för att han vet att inget skulle kunna hända dig.
Som företag får man sätta en kortare period, men man kan aldrig göra något åt saken förren dessa 30 har gått, med krav och ränta etc.

Nu har det verkligen byggts på här med missnöjda annonsörer, sedan jag såg första inlägget.

Jag har precis själv köpt en helsides annons, hos EXPRESSEN´s bilaga leva & Bo. v 45
Men hit intills så tycker jag det verkar seriöst, har skickat bilder o text, fått tillbaka detta för ett godkännande.
Och har planer med en uppföljnings annons 2 veckor efter den första...
Men ska nog vänta (då jag läst era inlägg) och se hur den första ser ut först innan jag beslutar den andra.

Men det är ju skandal att så många är missnöjda med annonsering, då dessa verkligen inte är gratis.
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besök användarens hemsida
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Småprat Alla tider är GMT + 1 Timme
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet