| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
röstmottagaren
Nabbi
|
Skrivet: Fre Nov 03, 2006 01:00 am Ämne: Så här röstar ni! (Vinter-06) |
|
|
Röstningstid:
Röstningen pågår fram till 23:59 12/11 2006
Att få rösta:
För att rösta måste man vid röstningstidens början vara medlem på Pärlplatsen så röster från medlemmar som registrerat sig efter 00:00 3:e november 2006 kommer inte att räknas. Detta för att minska antalet personer som registrerar sig bara för att kunna rösta.
Skicka rösterna till:
Det finns en speciell användare (denna) som heter röstmottagaren som skriver detta meddelande och som tar emot alla röster.
Gör så här:
1. Gå till tävlingsalbumet för Vinter-06.
2. Kika igenom ALLA bidrag och betygsätt dem utifrån kriterierna (se reglerna för mer info).
3. Skicka ett PM till röstmottagare, lättast genom att klicka på PM-knappen ( ) längst ner i detta inlägg.
VIKTIGT1: Skriv Vinter-06 i ärenderaden
VIKTIGT2: Avge dina röster i meddelandet. Du skall ange titeln och skapare på 3 bidrag. Du behöver inte rangordna dem på något sätt.
Ni kan bara rösta en gång var och ni får inte rösta på er själva.
Bidragen:
För att underlätta för er skriver jag här ut namnet på samtliga bidrag och dess skapare. Det går även att klicka på bilderna för att komma till respektiva bild i galleriet.
ArmbandIce! av Snobben
Bloodinthesnow/Tomtarisnönn av Linnéa
Crackledice av flower
Frostaddag av Emmona
Frostbite av FuchsiaGirl
Frostigaörhängen av Spacegirl
Frostrosor av Spacegirl
Frozenrosemarine av Linnéa
Gnistrandeis. av änglavän
Gnistrandevinterdag av LillaAnna
Halsband"IS" av malin0120
Ice av Pärltokig
IS av Folkesdotter
Isa-Bella av mosterSara
Isigvinter av Mysan
Iskall av maja
ISKRISTALL-halsband av Smurfan
ISTAPP-halsband av Smurfan
Längtan av Veda
Midvinter-tredelatsmyckeset av Tigris
Moonglow av FuchsiaGirl
Muddar av Tång
Närmörkretfaller av mosterSara
Silverfrost av epm
Snow&Ice av Tigris
SNÖ av Folkesdotter
Snöbollar. av änglavän
Snövit av krambanan
Snövit av Mysan
Stonecold av krambanan
Vinterfröjd av epm
Vinterland av Cessy
Vitsomsnö av lotta78
Änglakör av Cessy
´WhiteChristmas´ av dahlith _________________ Detta är användaren som används som röstningsmottagare i tävlingar på pärlplatsen.
Senast ändrad av röstmottagaren den Lör Nov 11, 2006 23:07 pm, ändrad totalt 1 gång |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
änglavän
Nabbi
Från: Järfälla
|
Skrivet: Mån Nov 06, 2006 15:26 pm Ämne: omröstning |
|
|
hej, när jag klickar på pm så får jag bara upp sidan kan inte visas.
Karin/Änglavän |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
administrator
Pärlplatsadministratör
Från: Boden
|
Skrivet: Mån Nov 06, 2006 15:52 pm Ämne: Re: omröstning |
|
|
| änglavän skrev: | hej, när jag klickar på pm så får jag bara upp sidan kan inte visas.
Karin/Änglavän |
Låter konstigt jag får det att fungera utan problem och alla de som skickat in har ju oxå lyckats. Men gå till din inbox och klicka på knappen "ny post" och skriv röstmottagaren i rutan för mottagare och skriv sedan ditt meddelande. _________________ - Béatrice, ägare av Pärlplatsen - |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Spacegirl
Månsten
Från: Jämtland
|
Skrivet: Tis Nov 07, 2006 00:08 am Ämne: |
|
|
Kollade nu och det fungerar fint för mig.
Har du popupblocken på?
Stäng av den i så fall.
Annars - rensa cookies & tempfiler.
Då borde det väl fungera? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
administrator
Pärlplatsadministratör
|
Skrivet: Tis Nov 07, 2006 12:51 pm Ämne: |
|
|
Kolla vilken användare ni skickar rösterna till. Jag kommer inte tökna röster som inte kommit in till röstmottagaren. Vill inte behöva sitta och dubbelkolla vem som röstat till vilkken användare och så. Måste få allt wsamlat på ett ställe. _________________ - Béatrice, ägare av Pärlplatsen - |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
röstmottagaren
Nabbi
|
Skrivet: Sön Nov 12, 2006 12:56 pm Ämne: Idag är sista dagen att rösta!! |
|
|
Idag är sista röstningsdagen så kom igen nu, hitills har 21 st röstat. Ni har till kl 23:59 på er sen stänger jag röstmottagningen. Om tre vinnare kan utses direkt kommer de att annonseras inatt annars får jag överlägga med Marie och så återkommer jag med resultatet. _________________ Detta är användaren som används som röstningsmottagare i tävlingar på pärlplatsen. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
röstmottagaren
Nabbi
|
Skrivet: Sön Nov 12, 2006 19:47 pm Ämne: |
|
|
Sista tjatningen på er som ännu inte röstat. Om 4 timmar och en kvart stänger röstningen. Ännu har ingen röstat idag (fortfarande bara 21). Om det kommer vara så här lågt deltagande på röstningarna i forstättningen få vi antingen strunta i att ha tävlingar eller så får vi väl göra så att man bara röstar på det man tycker är snyggast och hoppas på att omröstnigen änså blir rättvis på något sätt. _________________ Detta är användaren som används som röstningsmottagare i tävlingar på pärlplatsen. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
krambanan
Nabbi
|
Skrivet: Sön Nov 12, 2006 20:07 pm Ämne: |
|
|
Tycker det borde vara obligatoriskt för deltagarna i tävlingen att också rösta. Fast alla kanske har gjort det nu?
Synd att det är så få som har orkat rösta när det finns så många medlemmar.
/Maria - som har röstat för flera dagar sen  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
röstmottagaren
Nabbi
|
Skrivet: Sön Nov 12, 2006 20:14 pm Ämne: |
|
|
| krambanan skrev: | Tycker det borde vara obligatoriskt för deltagarna i tävlingen att också rösta. Fast alla kanske har gjort det nu?
Det är 9 st av de som deltog i tävlingen som ännu inte röstat. _________________ Detta är användaren som används som röstningsmottagare i tävlingar på pärlplatsen. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Folkesdotter
Gäst
|
Skrivet: Sön Nov 12, 2006 22:20 pm Ämne: |
|
|
Har man tid att göra ett bidrag (eller två) borde man också kunna ta sig tiden att rösta tycker jag.
Jag blev glad över den här tävlingen som kändes mer seriös än att bara rösta på det man tyckte om bäst. Det är roligare att bli bedömd för sitt hantverkskunnande och originalitet än att delta i en tävling där den som har flest röstande kompisar vinner.
Tror dock att det kan behövas ett par omgångar innan man som tävlingsdeltagare får kläm på hur man skall presentera sitt bidrag på bästa sätt. Kanske behövs det lite mer tid innan man får kläm på röstningsförfarandet också? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Cessy
Karneol

Från: Karlshamn i Blekinge
|
Skrivet: Sön Nov 12, 2006 22:33 pm Ämne: |
|
|
| röstmottagaren skrev: | | krambanan skrev: | Tycker det borde vara obligatoriskt för deltagarna i tävlingen att också rösta. Fast alla kanske har gjort det nu?
Det är 9 st av de som deltog i tävlingen som ännu inte röstat. |
Jo nog blir jag allt lite besviken, om det är folk som kan delta, men inte rösta?!
Hoppas att dessa har röstat innan tiden går ut i kväll.
Sedan måste jag säga att jag hade hoppats att fler än vi som lämnade in bidrag skulle rösta. Ja kanske skall röstningsförfarandet vara annorlunda, men samtidigt var det ju det här med bedömningen o inte bara gå efter vad man tycker bäst om eller vad kompisen har gjort, som gjorde tävlingen lite annorlunda o spännande, men uppenbarligen har det inte gått hem *suck*
Cessy _________________ Cessy - en pärlberoende catlover!  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Beatrice
Pärlplatsadministratör

|
Skrivet: Sön Nov 12, 2006 22:35 pm Ämne: |
|
|
| Cessy skrev: |
Sedan måste jag säga att jag hade hoppats att fler än vi som lämnade in bidrag skulle rösta.
Cessy |
7 st som inte var med i tävlingen har röstat hitills. Nu är det 22 som röstat (8 av de som tävlat har inte röstat). _________________ ~Ägare till Pärlplatsen ~ |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
änglavän
Nabbi
Från: Järfälla
|
Skrivet: Mån Nov 13, 2006 00:37 am Ämne: |
|
|
Vad tråkigt att inte ens alla som lämnat bidrag röstar. Tycker också att det var ett bra sätt att rösta på. Det fick mig att tänka på ett annat sätt. Inte bara leta ut det som var snyggast. Men det kan ju vara så att det är svårt i början. Men även mitt röriga huvud lyckades till slut. Röstade för ett par dar sen.
Änglavän |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|