| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
maneki-nekogirl
Turmalin

Från: Bjärehalvön
|
Skrivet: Tis Apr 27, 2010 16:05 pm Ämne: Svenska pärltillverkare? |
|
|
Tänkte det vore kul att göra nån "sammanställning" av svenska pärltillverkare -- företag o enskilda konsthantverkare/pärlmakare -- för bloggen så jag tänkte fråga vilka vi har? Ska vara någon som mer eller mindre kontinuerligt tillverkar pärlor för försäljning, inte bara gjort det nån enstaka gång.
För lampwork fanns ju den här tråden, men jag har inte kollat om alla där gör pärlor eller hur uppdaterad tråden är. Polymerlera, där känner jag till Panthera.
Lite mer företagsmässig pärltillverkning, ja, där finns det väl eg. inte så mycket i Sverige? Det är väl Nabbi i så fall.
Så hur står det till med pärltillverkandet i landet, vilka personer/företag är värda att läggas till listan? Alla material gäller bara det är pärlor. _________________ Kristina
Moderator
Manekis pärlblogg - fakta, tips & länkar om pärlor och smyckestillverkning
Wildroses & blackberries - min blogg |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
noora
Serafinit

Från: Stockholm
|
Skrivet: Tis Apr 27, 2010 19:20 pm Ämne: |
|
|
Räknas cabbar som pärlor? Dvs mina fusade glasbluppar Vid det här laget kan jag nog betrakta den tillverkningen som kontinuerlig och dom finns till salu "kontinuerligt" i min webbshop. _________________ Min butik: www.silvergrejs.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
maneki-nekogirl
Turmalin

|
Skrivet: Ons Apr 28, 2010 19:20 pm Ämne: |
|
|
Jupp, jag räknar med cabbar där.  _________________ Kristina
Moderator
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Smyckestillbehor.se
Nabbi

|
Skrivet: Lör Jul 03, 2010 21:47 pm Ämne: |
|
|
Jaaaa, det skulle verkligen vara kul med en sådan lista! Spännande ide. Har du något emot om jag lånar den? Vi kan kanske hjälpas åt. _________________ www.smyckestillbehor.se |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mmadeit
Nabbi
|
Skrivet: Fre Jul 09, 2010 05:33 am Ämne: |
|
|
Jag har precis börjat med lampwork så skulle väll inte kalla mig själv pärltillverkare riktigt än men vore kul med en "lista" gärna med webadresser så man kan hitta andra som håller på. _________________ inte aktivt pärlat särskillt länge men desto intensivare istället. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Honey Bee
Saltvattenspärla

Från: Enskede
|
Skrivet: Fre Jul 09, 2010 08:49 am Ämne: |
|
|
| mmadeit skrev: | | Jag har precis börjat med lampwork så skulle väll inte kalla mig själv pärltillverkare riktigt än men vore kul med en "lista" gärna med webadresser så man kan hitta andra som håller på. |
Det finns en gammal tråd här på PP där lampworkare skrivit sina webadresser. Den uppdaterades senast i maj förra året så den kanske inte är helt aktuell, men jag tror att de flesta som skrev där fortfarande håller på. Kan också användas till Sammanställningen.
http://www.parlplatsen.se/phpBB2/viewtopic.php?t=5067
OT: Och välkommen till Pärlplatsen, mmadeit - jag har sett ditt nick på Smyckestillverkning i Fokus, där jag nyligen registrerat mig men ännu inte skrivit några inlägg. För det är väl samma mmadeit? _________________ Crea diem - skapa dagen |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
maneki-nekogirl
Turmalin

|
Skrivet: Fre Jul 09, 2010 12:22 pm Ämne: |
|
|
| Smyckestillbehor.se skrev: | Jaaaa, det skulle verkligen vara kul med en sådan lista! Spännande ide. Har du något emot om jag lånar den? Vi kan kanske hjälpas åt. |
Går mycket bra att låna. Själv känner jag att det för min del just nu är ett "projekt för framtiden" som jag inte hinner lägga så mycket tid på just nu, men jag satsar fortfarande på att få ihop en lista o samarbete gör det alltid lite enklare att hinna med o att hitta så många intressanta namn som möjligt.  _________________ Kristina
Moderator
|
| Till överst på sidan |
|
 |
mmadeit
Nabbi
|
Skrivet: Fre Jul 09, 2010 19:15 pm Ämne: |
|
|
:honey bee
Japp i allra högsta grad samma tror jag iallafall för mig veterligen är det ingen annan än jag som använder det namnet någonstans. M (för Monika) Made It
Tack för välkomnandet  _________________ inte aktivt pärlat särskillt länge men desto intensivare istället. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|