Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex Pärlplatsen - en pärla på nätet
Pärlplatsens forum. Här kan man prata om allt som rör pärlor.

ProfilProfil    Logga in för att se dina privata meddelandenLogga in för att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvändarlistaAnvändarlista    AnvändargrupperAnvändargrupper  FAQFAQ    SökSök    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Svenska pärltillverkare?

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Pärltillverkning
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande

maneki-nekogirl
Turmalin

Från: Bjärehalvön

InläggSkrivet: Tis Apr 27, 2010 16:05 pm    Ämne: Svenska pärltillverkare? Citera

Tänkte det vore kul att göra nån "sammanställning" av svenska pärltillverkare -- företag o enskilda konsthantverkare/pärlmakare -- för bloggen så jag tänkte fråga vilka vi har? Ska vara någon som mer eller mindre kontinuerligt tillverkar pärlor för försäljning, inte bara gjort det nån enstaka gång.

För lampwork fanns ju den här tråden, men jag har inte kollat om alla där gör pärlor eller hur uppdaterad tråden är. Polymerlera, där känner jag till Panthera.

Lite mer företagsmässig pärltillverkning, ja, där finns det väl eg. inte så mycket i Sverige? Det är väl Nabbi i så fall.

Så hur står det till med pärltillverkandet i landet, vilka personer/företag är värda att läggas till listan? Alla material gäller bara det är pärlor.

Manekis pärlblogg - fakta, tips & länkar om pärlor och smyckestillverkning
Wildroses & blackberries - min blogg
Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besök användarens hemsida

noora
Serafinit

Från: Stockholm

InläggSkrivet: Tis Apr 27, 2010 19:20 pm    Ämne: Citera

Räknas cabbar som pärlor? Dvs mina fusade glasbluppar Smile Vid det här laget kan jag nog betrakta den tillverkningen som kontinuerlig och dom finns till salu "kontinuerligt" i min webbshop.

maneki-nekogirl
Turmalin

InläggSkrivet: Ons Apr 28, 2010 19:20 pm    Ämne: Citera

Jupp, jag räknar med cabbar där. Wink

Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besök användarens hemsida

Smyckestillbehor.se
Nabbi

InläggSkrivet: Lör Jul 03, 2010 21:47 pm    Ämne: Citera

Jaaaa, det skulle verkligen vara kul med en sådan lista! Spännande ide. Har du något emot om jag lånar den? Wink Vi kan kanske hjälpas åt.

mmadeit
Nabbi

InläggSkrivet: Fre Jul 09, 2010 05:33 am    Ämne: Citera

Jag har precis börjat med lampwork så skulle väll inte kalla mig själv pärltillverkare riktigt än men vore kul med en "lista" gärna med webadresser så man kan hitta andra som håller på.

Honey Bee
Saltvattenspärla

Från: Enskede

InläggSkrivet: Fre Jul 09, 2010 08:49 am    Ämne: Citera

mmadeit skrev:
Jag har precis börjat med lampwork så skulle väll inte kalla mig själv pärltillverkare riktigt än men vore kul med en "lista" gärna med webadresser så man kan hitta andra som håller på.

Det finns en gammal tråd här på PP där lampworkare skrivit sina webadresser. Den uppdaterades senast i maj förra året så den kanske inte är helt aktuell, men jag tror att de flesta som skrev där fortfarande håller på. Kan också användas till Sammanställningen.
http://www.parlplatsen.se/phpBB2/viewtopic.php?t=5067

OT: Och välkommen till Pärlplatsen, mmadeit - jag har sett ditt nick på Smyckestillverkning i Fokus, där jag nyligen registrerat mig men ännu inte skrivit några inlägg. För det är väl samma mmadeit?

maneki-nekogirl
Turmalin

InläggSkrivet: Fre Jul 09, 2010 12:22 pm    Ämne: Citera

Smyckestillbehor.se skrev:
Jaaaa, det skulle verkligen vara kul med en sådan lista! Spännande ide. Har du något emot om jag lånar den? Wink Vi kan kanske hjälpas åt.

Går mycket bra att låna. Själv känner jag att det för min del just nu är ett "projekt för framtiden" som jag inte hinner lägga så mycket tid på just nu, men jag satsar fortfarande på att få ihop en lista o samarbete gör det alltid lite enklare att hinna med o att hitta så många intressanta namn som möjligt. Wink

Till överst på sidan

mmadeit
Nabbi

InläggSkrivet: Fre Jul 09, 2010 19:15 pm    Ämne: Citera

:honey bee
Japp i allra högsta grad samma tror jag iallafall för mig veterligen är det ingen annan än jag som använder det namnet någonstans. M (för Monika) Made It
Tack för välkomnandet Smile
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Pärltillverkning Alla tider är GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet