Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex Pärlplatsen - en pärla på nätet
Pärlplatsens forum. Här kan man prata om allt som rör pärlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Nu fungerar inte uppladdningen
G till sida Fregende  1, 2, 3, ... 28, 29, 30  Nsta

Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Pärlplatsen ris, ros och kommentarer
Visa fregende mne :: Visa nsta mne  
Frfattare Meddelande

Beatrice
Pärlplatsadministratör

Inlgg: 935
Frn: Boden

InlggSkrivet: Fre Aug 04, 2006 10:28 am    mne: Citera

Frida skrev:
Jag får fortfarande inte in mina. = (

Idag så lyckades 7 uppladdningar stod det men när jag klickar på fortsätt kommer jag till den vita sidan och sen händer inget mer...

Jag har aldrig fått upp en enda bild.

Frida

Får man bara upp en vit sida så försöker man ladda upp för stora bilder, förminska ner dem och försök igen. Bilerna behöver inte vara fullstora direkt ur kameran.

Milla
Rocaille

Inlgg: 104
Frn: Göteborg

InlggSkrivet: Fre Aug 04, 2006 14:58 pm    mne: Citera

Hur minskar man ner bilderna? Question Confused Question
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Tigris
Tigeröga

Inlgg: 3339
Frn: Tjörn (norr om Göteborg)

InlggSkrivet: Fre Aug 04, 2006 18:56 pm    mne: Citera

Bilderna kan man komprimera och beskära i något bildbehandlingsprogram tex Photoshop, Photoshop Elements, Microsoft Picture Manager, ACDsee osv.
Till verst p sidan

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Fre Aug 04, 2006 21:08 pm    mne: Citera

Milla skrev:
Hur minskar man ner bilderna? Question Confused Question

Ett annat program är Picasa som det finns en länk till nerladdning av i galleriet längst ner. Det är ett bra och gratis program.

Milla
Rocaille

InlggSkrivet: Sn Aug 06, 2006 23:46 pm    mne: Citera

Hmmz jag har nog lite alla möjliga, har photoshop...men har ingen aning om hur man minskar ner dem där dock Razz
Önskar det fanns en ruta man kunda skriva ner önskad max storlek & sen bara klicka på en knapp förminska! Wink hehe Razz Hade vart bra! Very Happy
Jag undrar också hur man gör så att det dyker upp en större bild sen när man klickar på bilden i galleriet så som det gör på vissa, väldigt bra tycker jag så man kan se lite bättre detaljer mm & så & vissa bilder som känns lite små... Razz
Till verst p sidan

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Mn Aug 07, 2006 11:00 am    mne: Citera

Milla skrev:
Hmmz jag har nog lite alla möjliga, har photoshop...men har ingen aning om hur man minskar ner dem där dock Razz
Önskar det fanns en ruta man kunda skriva ner önskad max storlek & sen bara klicka på en knapp förminska! Wink hehe Razz Hade vart bra! Very Happy
Jag undrar också hur man gör så att det dyker upp en större bild sen när man klickar på bilden i galleriet så som det gör på vissa, väldigt bra tycker jag så man kan se lite bättre detaljer mm & så & vissa bilder som känns lite små... Razz

Image->Image size (Bild->Bildstorlek) borde valet vara i PS. Som Resapling väljer du Bicubic Sharper så behålls skärpan.

Tigris
Tigeröga

Inlgg: 3339
Frn: Tjörn (norr om Göteborg)

InlggSkrivet: Mn Aug 07, 2006 13:48 pm    mne: Citera

Beatrice skrev:
Milla skrev:

Image->Image size (Bild->Bildstorlek) borde valet vara i PS. Som Resapling väljer du Bicubic Sharper så behålls skärpan.

Ett annat alternativ i Photoshop är att välja "Arkiv"->"Spara för webben..." / "File"->"Save for Web..." så blir det lägre bildupplösning och man kan välja bildkvalitet (och därmed också filstorlek).
För att beskära bilderna använder du först "Rektangulär Markeringsverktyg" / "Rektangular Marquee Tool" (Knappen överst till vänster i verktygsfältet) och markera det område på bilden du vill behålla. Därefter tar du "Bild"->"Beskär" / "Image"->"Crop" och vips har du beskurit din bild.
Hoppas förklaringen är begriplig... Confused Annars finns det bra beskrivningar på bl.a http://www.norbin.com/photoshopskolan/.
Men denna diskussion kanske hör hemma någon annanstans på forumet Wink
Till verst p sidan

Milla
Rocaille

InlggSkrivet: Tis Aug 08, 2006 22:33 pm    mne: Citera

Åh tack så jätte mycket för hjälpen!! Very Happy Va snälla ni är! Very Happy
Ska ta & experimentera lite & se om det funkar! Razz Hur stor får en bild vara förresten?! Razz
Till verst p sidan

Milla
Rocaille

InlggSkrivet: Fre Aug 11, 2006 00:08 am    mne: Citera

Okej testade att sätta in en bild nu på mitt första mer seriösa halsband som inte blev helt skumt hehe Razz
Till verst p sidan

yddis
Nabbi

Inlgg: 2

InlggSkrivet: Lr Aug 26, 2006 17:49 pm    mne: Citera

Hejsan Beatrice!
Har problem med att ladda upp bilder, får fel meddelande "filen går ej att flytta".
Mvh "Yddis"
Till verst p sidan

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Sn Aug 27, 2006 00:44 am    mne: Citera

yddis skrev:
Hejsan Beatrice!
Har problem med att ladda upp bilder, får fel meddelande "filen går ej att flytta".
Mvh "Yddis"

Prova nu.

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Tis Sep 05, 2006 13:13 pm    mne: Citera

Testa nu!

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Sn Sep 10, 2006 20:03 pm    mne: Citera

Ylva-Li skrev:
Det blir jättekonstigt för mig ibland på galleriet. När jag klickar för att kika på en bild, så får jag upp en helt annan. Efter mycket fifflande fram och tillbaka brukar jag kunna få fram rätt dock. Samma gäller nu när jag tänkte ladda upp en bild. Uppladdningen går prima, allt ser rätt ut, men när den väl är uppe så är det en helt annan bild som ligger där. Confused Jättekonstigt. Har testat att logga ut och in osv..

Det finns lite buggar i den veriosn av galleriet vi använder och det kan bli så där om någon laddar upp precis samtidgt som du kollar eftersom numreringen försjuts.

/Bea

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Sn Sep 10, 2006 22:26 pm    mne: Citera

Kolla så du inte har cashning påslaget, se alltid till att hämta nytt istället. Kan bero på det.

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Ons Sep 27, 2006 12:17 pm    mne: Citera

Testa nu.
Visa tidigare inlgg:   
Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Pärlplatsen ris, ros och kommentarer Alla tider r GMT + 1 Timme
G till sida Fregende  1, 2, 3, ... 28, 29, 30  Nsta
Sida 2 av 30

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlgg i det hr forumet
Du kan inte svara p inlgg i det hr forumet
Du kan inte ndra dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte ta bort dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte rsta i det hr forumet