Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex Pärlplatsen - en pärla på nätet
Pärlplatsens forum. Här kan man prata om allt som rör pärlor.

ProfilProfil    Logga in för att se dina privata meddelandenLogga in för att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvändarlistaAnvändarlista    AnvändargrupperAnvändargrupper  FAQFAQ    SökSök    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Besöker du annat än forumet/galleriet?
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Pärlplatsen informerar/frågar
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  

Besöker du annat än forumet/galleriet?
Ja, jag använder resten av webbplatsen regelbundet.
41%
 41%  [ 50 ]
Ja, ibland tittar jag in på resten av webbplatsen.
48%
 48%  [ 59 ]
Nja, jag klickar mig in till forumet den vägen.
6%
 6%  [ 8 ]
Nej, jag har nu lagt forumet i favoriterna och skippar resten.
1%
 1%  [ 2 ]
Nej, jag visste inte ens att det fanns mer.
0%
 0%  [ 1 ]
Nej, de finns ändå inget där för mig.
0%
 0%  [ 1 ]
Annat (skriv en kommentar)
0%
 0%  [ 0 ]
Totalt antal röster : 121

Författare Meddelande

Veda
Pärluggla

Från: Härnösand

InläggSkrivet: Mån Jun 12, 2006 05:47 am    Ämne: Citera

Beatrice skrev:

Håller med om att jag varit väldigt dålig på att uppdatera den senaste tiden, men tanken är att med CMS:et så skall vem som helst kunna skriva material. Tanken var ju redan när jag konstruerade webbplatsen att även andra skulle dela med sig av tips mm. och skicka in det till Pärlplatsen men nu hamnar även allt sådant i forumet vilket är lite trist för då får man sitta och leta efter det.

Jag vet att det tar tid att uppdatera, jag vet att det finns ett liv utanför datorns värld... men det är ändå så att har jag ett tips så vill jag att det skall synas någorlunda snabbt. Därför skriver jag i forumet om någon frågar. Eller i galleriet om frågan ställts där. Jag har skickat in tips men det är över ett år sen och det syns fortfarande inte något av det. Ta inte det här som kritik Beatrice, det är en förklaring. Som sagt, ingen har obegränsat med fritid att lägga ner ideellt på en hemsida.
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besök användarens hemsida

Beatrice
Pärlplatsadministratör

Från: Boden

InläggSkrivet: Mån Jun 12, 2006 08:07 am    Ämne: Citera

Veda skrev:
Beatrice skrev:

Håller med om att jag varit väldigt dålig på att uppdatera den senaste tiden, men tanken är att med CMS:et så skall vem som helst kunna skriva material. Tanken var ju redan när jag konstruerade webbplatsen att även andra skulle dela med sig av tips mm. och skicka in det till Pärlplatsen men nu hamnar även allt sådant i forumet vilket är lite trist för då får man sitta och leta efter det.

Jag vet att det tar tid att uppdatera, jag vet att det finns ett liv utanför datorns värld... men det är ändå så att har jag ett tips så vill jag att det skall synas någorlunda snabbt. Därför skriver jag i forumet om någon frågar. Eller i galleriet om frågan ställts där. Jag har skickat in tips men det är över ett år sen och det syns fortfarande inte något av det. Ta inte det här som kritik Beatrice, det är en förklaring. Som sagt, ingen har obegränsat med fritid att lägga ner ideellt på en hemsida.

Hmm dina tips kan ha försvunnit när jag hade hårddiskkrasch hemma, blev av med några Pärlplatsenmail och hade ju inga sätt att kontakta de personerna för att be dem skicka om eftersom jag inte hade en aning om från vilka det var. Jag förstår hur du menar med att man vill att tips skall synas fort, svara på frågor är ju ett sätt att tipsa och då gör man ju givetvis det i anslutning till frågan. Förhoppningsvis blir det bättre när ni snart kommer kunna lägga in tipsen direkt själva.

FuchsiaGirl
Rosenkvarts

Från: Karlstad

InläggSkrivet: Mån Jun 12, 2006 12:05 pm    Ämne: Citera

Av vad jag kan läsa i den här tråden och även andra så finns det ett stort sug att få en mer aktiv Pärlplats (inte forumet och galleriet).

Den trånga sektorn idag är Bea och hennes tid till att uppdatera sidorna. Om det efter uppdateingarna går att även andra lägger in info, själva eller via moderatorer, så kommer fler att använda Pärlplatsen. Det blir en mer levande sida och vi "stammisar" kan hitta nya saker vi med. (Har man läst en sak ett par gånger kommer man ju ihåg det till sist). En mer levande sida lockar också fler ickemedlemmar hit och annonsörerna få då valuta för sina pengar.

Det verkar som om vi är flera som bara väntar på en möjlighet att få hjälpa till. Några är bra på att skriva mönster och beskriva tekniker, andra har tips och trix att dela med sig av och ytterligare andra har möjlighet att modda forumet. Det finns massor av ideer, vilja och energi hos oss "stammisar" att hälla in i Pärlplatsen.

Citat:
Är det någon idé att jag ägnar min sommar åt att fixa till Pärlplatsen? Eller skall jag skrota resten och bara behålla galleri/forum?

Svaret på frågan är, enligt mig i alla fall, JA det är mödan värt att behålla Pärlplatsen och inte bara forum/galleri. Men jobba inte ihjäl dig i sommar Bea, du gör ett fantastiskt jobb, och vi är tacksamma för alla små smulor.

Kramiz

HDSL Maria
Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besök användarens hemsida

Linnéa
Cloisonné

Från: skåne

InläggSkrivet: Tis Jun 13, 2006 19:51 pm    Ämne: Citera

jag vill ju inte att själva pärlplatsen ska försvinna men galleriet och forumet vill jag hellre ha kvar..l.
Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InläggSkrivet: Mån Dec 04, 2006 10:33 am    Ämne: Citera

Lyfter eftersom vi har väldigt många nya medlemmar på kort tid.

kissidor
Kattöga

Från: Knivsta mellan Uppsala och Stockholm

InläggSkrivet: Mån Dec 04, 2006 12:31 pm    Ämne: Citera

självklart tittar jag mest i forumet och galleriet, det är ju där det händer mest - men jo jag tittar även tex på material, länkar och hantverk. lite sugen har jag blivit efter att ha tittat på att pröva att brodera lite med pärlor faktiskt, det verkar ju inte så svårt Smile ! stickningen och virkningen får nog vara tyvärr - skulle behövt kunna sticka och virka överhuvudtaget först Embarassed Laughing . till mitt försvar måste jag säga att jag hade träslöjd... Smile men brodera på dom vanligaste enklaste visen iaf kan jag ändå, det är ju så lätt - om än lite tålamodskrävande Wink
Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InläggSkrivet: Mån Dec 04, 2006 13:22 pm    Ämne: Citera

kissidor skrev:
självklart tittar jag mest i forumet och galleriet, det är ju där det händer mest - men jo jag tittar även tex på material, länkar och hantverk. lite sugen har jag blivit efter att ha tittat på att pröva att brodera lite med pärlor faktiskt, det verkar ju inte så svårt Smile ! stickningen och virkningen får nog vara tyvärr - skulle behövt kunna sticka och virka överhuvudtaget först Embarassed Laughing . till mitt försvar måste jag säga att jag hade träslöjd... Smile men brodera på dom vanligaste enklaste visen iaf kan jag ändå, det är ju så lätt - om än lite tålamodskrävande Wink

*s* Jag hade oxå träslöjd när man väl fick välja. Helt värdelös på syslöjd. Virka är jag riktigt dålig på men sticka går bra, Det är ju bara rätmaskor. Uppläggningen är väl det som äär svårast Smile

kissidor
Kattöga

Från: Knivsta mellan Uppsala och Stockholm

InläggSkrivet: Mån Dec 04, 2006 14:27 pm    Ämne: Citera

Beatrice skrev:
[*s* Jag hade oxå träslöjd när man väl fick välja. Helt värdelös på syslöjd. Virka är jag riktigt dålig på men sticka går bra, Det är ju bara rätmaskor. Uppläggningen är väl det som äär svårast Smile

hmm, lägga upp maskor ja... när jag var liten en gång fick min mamma för sig att vi skulle sticka en halsduk tillsammans som nåt slags mor/dotter-projekt. hon blev tvungen att gå in till en grannfru och be om hjälp med att lägga upp maskorna - grannfrun var så snutig och otrevlig över detta att mamma blev förbaskad och vägrade gå tillbaka och be om hjälp med att avsluta halsdukseländet. vi stickade en tre och halv meter lång halsduk i typ sjutton olika färger och med en massa hål i och med varierande bredd innan mormor kom på besök och räddade oss Laughing . men den var varm och skön - jag använde den i flera år efteråt Smile
Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email

Veda
Pärluggla

Från: Härnösand

InläggSkrivet: Mån Dec 04, 2006 14:57 pm    Ämne: Citera

kissidor skrev:

hmm, lägga upp maskor ja... när jag var liten en gång fick min mamma för sig att vi skulle sticka en halsduk tillsammans som nåt slags mor/dotter-projekt. hon blev tvungen att gå in till en grannfru och be om hjälp med att lägga upp maskorna - grannfrun var så snutig och otrevlig över detta att mamma blev förbaskad och vägrade gå tillbaka och be om hjälp med att avsluta halsdukseländet. vi stickade en tre och halv meter lång halsduk i typ sjutton olika färger och med en massa hål i och med varierande bredd innan mormor kom på besök och räddade oss Laughing . men den var varm och skön - jag använde den i flera år efteråt Smile

Very Happy

Själv var jag bara fyra år när min pappa (pappa är född 1915 så det är lite ovanligt) skulle lära mig att sticka. Ja blev så förtjust i stickningen att jag tog med den i sängen. Garnet lindade jag om mina händer och stickorna var väl rent ut sagt livsfarliga att ha med. Mamma och pappa enades snabbt om att jag var för liten ännu och lärde mig att virka istället. Wink

Cessy
Karneol

Från: Karlshamn i Blekinge

InläggSkrivet: Mån Dec 04, 2006 16:10 pm    Ämne: Citera

Här är en till som gick över till träslöjd så fort man fick välja. Fast det ända jag lyckades lära mig i
syslöjden var väl just virka, men brodera lärde jag mig på egen hand som vuxen o symaskinen har jag
absolut vägrat att närma mig efter de misslyckade försöken i syslöjden. Men man klarar ju sig förvisso ändå,
fast visst hade det varit kul att kunna, men nej jag håller mig nog till att pyssla på egen hand Laughing

sofsjo
Cloisonné

Från: karlskrona

InläggSkrivet: Sön Jul 22, 2007 23:57 pm    Ämne: Citera

Visst ät forumet och galleriet bra för att kunna ta del av andras åsikter och smycken men viktigast tycker jag är själva pärlplatsen. Så fort jag fastnar någonstans eller har en fråga går jag till datorn och kollar och jag får nästan alltid svar.
mvh sofie
Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Emo
NABBI

Från: Skåne

InläggSkrivet: Mån Jul 23, 2007 07:02 am    Ämne: Citera

Jag har också huvudsidan på mina favoriter och går för det mesta in där.
Ditt sätt att ha viktiga nyheter där, som tävlingar o annat, tycker jag är alldeles rätt.
Själv gör jag likadant på nabbisidan.
De som ställer frågor, som kan besvaras på huvudsidan blir ju i allmänhet upplysta om det.
Det tar ju lite tid i början innan man hittar allt här.
Till överst på sidan
Visa användarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Besök användarens hemsida

uzaan
Amazonit

Från: Kinna

InläggSkrivet: Mån Jul 23, 2007 07:04 am    Ämne: Citera

Använder både huvudsidan och forumet. KAn vara inloggad på forumet hela dagen (eftersom jag har bredband) om jag är hemma. För att se om det händer något nytt.
På huvudsidan letar jag info när jag behöver. Kollar runt på alla länkar som finns. Det finns ju så mycket att se och lära på huvudsidan.

MyA
Chevron

Från: Stockholmstrakten

InläggSkrivet: Tis Aug 21, 2007 15:21 pm    Ämne: Som helt färsk pärladdict.. Citera

...tycker jag att Pärlplatsen vari ovärderlig. Jag har hittat mycket matnyttig information om material, benämningar, länkar till bra affärer osv. I början var det bara själva webbplatsen jag besökte och läste på, sedan har jag succesivt gått över mer och mer på forumet och galleriet. Men jag kollar ändå ofta efter länkar till affärer där.

Men jag kan förstå din reflektion, det har slagit mig också när jag läst någon fråga på forumet om affärer, att det ju finns en så bra lista på sajten.

Så jag tycker såklart att du ska ha kvar sajten.
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Pärlplatsen informerar/frågar Alla tider är GMT + 1 Timme
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Sida 2 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet