Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex Pärlplatsen - en pärla på nätet
Pärlplatsens forum. Här kan man prata om allt som rör pärlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Besöker du annat än forumet/galleriet?
G till sida 1, 2, 3  Nsta

Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Pärlplatsen informerar/frågar
Visa fregende mne :: Visa nsta mne  

Besöker du annat än forumet/galleriet?
Ja, jag använder resten av webbplatsen regelbundet.
41%
 41%  [ 50 ]
Ja, ibland tittar jag in på resten av webbplatsen.
48%
 48%  [ 59 ]
Nja, jag klickar mig in till forumet den vägen.
6%
 6%  [ 8 ]
Nej, jag har nu lagt forumet i favoriterna och skippar resten.
1%
 1%  [ 2 ]
Nej, jag visste inte ens att det fanns mer.
0%
 0%  [ 1 ]
Nej, de finns ändå inget där för mig.
0%
 0%  [ 1 ]
Annat (skriv en kommentar)
0%
 0%  [ 0 ]
Totalt antal rster : 121

Frfattare Meddelande

Beatrice
Pärlplatsadministratör

Inlgg: 935
Frn: Boden

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 10:38 am    mne: Besöker du annat än forumet/galleriet? Citera

Med tanke på några diskussioner i forumet så börjar jag åter igen fundera på om någon någonsin använder det som är Pärlplatsen. Det frågas om boktips och ingen hänvisar till Boktipssidan, det frågas om tidningstips och samma sak där, någon efterlyser mönsterlänkar eller mönster på svenska och det verkar som de inte ens sett att båda delarna finns det en del av på pärlplatsen. Var skall man handa x & y frågas det om och få tipsar om att det finns en sida med affärer.

Är det någon idé att jag ägnar min sommar åt att fixa till Pärlplatsen? Eller skall jag skrota resten och bara behålla galleri/forum?

Senast ndrad av Beatrice den Sn Jun 11, 2006 12:09 pm, ndrad totalt 1 gng
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Besk anvndarens hemsida MSN-messenger

FuchsiaGirl
Rosenkvarts

Inlgg: 1724
Frn: Karlstad

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 11:28 am    mne: Citera

Jag förstår vad du menar. Jag tycker att Pärlplatsen är fantastisk och skulle verkligen sakna den om den försvann.

När det gäller dom frågorna som ställs i forumet utgår jag från att de som frågar läst vad som finns på på pärlplatsen men ändå inte riktigt hittat det de letat efter. Ibland vill man också ha en åsikt av andra om en bok eller en affär.

Jag använder affärs sidan mycket och forumet naturligtvis. Då och då är jag in i galleriet. Dit borde jag gå oftare. Det som står under menyalternativen Material, Hantverk, Mönster och Tips har jag läst och går bara in när det är något visst jag letar efter.

VIll du ha en moderator till någon del av forumet eller pärlplatsen så säg bara till. Jag ställer gärna upp om du vill ha hjälp med något. (Jag är systemvetare och fixar det mesta utom att hacka ren kod. Där kör jag förr eller senare fast. Smile )

HDSL Maria
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besk anvndarens hemsida

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 11:35 am    mne: Citera

FuchsiaGirl skrev:
Jag förstår vad du menar. Jag tycker att Pärlplatsen är fantastisk och skulle verkligen sakna den om den försvann.

När det gäller dom frågorna som ställs i forumet utgår jag från att de som frågar läst vad som finns på på pärlplatsen men ändå inte riktigt hittat det de letat efter. Ibland vill man också ha en åsikt av andra om en bok eller en affär.

Jag använder affärs sidan mycket och forumet naturligtvis. Då och då är jag in i galleriet. Dit borde jag gå oftare. Det som står under menyalternativen Material, Hantverk, Mönster och Tips har jag läst och går bara in när det är något visst jag letar efter.

VIll du ha en moderator till någon del av forumet eller pärlplatsen så säg bara till. Jag ställer gärna upp om du vill ha hjälp med något. (Jag är systemvetare och fixar det mesta utom att hacka ren kod. Där kör jag förr eller senare fast. Smile )

HDSL Maria

Jag förstår helt klart att man vill ha någon annans åsikt och utgår från att de har kikat men ibland börjar jag faktiskt undra om någon någonsin använder resten. Känns lite trist att använda hela sommaren till att lägga över i ett CMS mm om det är så att ingen bryr sig om att använda det. Att bara behålla forumet är ju plättlätt det kräver ingen som helst insats från mig mer än att moderera lite då och då.

När jag är färdig med överlyftningen kommer de som vill få lite olika status som skribenter på Pärlplatsen och det kommer efterfrågas moderatorer. Just nu hade jag behövt hjälp av någon som är en fena på Joomlakomponentskrivande/editerande för vissa saker går relativt långsamt för mig att fixa till är heller ingen fena på ren kodskrivning men hankar mig fram så smått. Har dock just nu lite stiljtje eftersom mitt jobb kräver helgarbete ibland just nu, viktiga saker som måste göras innan semestern Sad

hovaprest
Blodsten

Inlgg: 889

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 11:48 am    mne: Citera

Hej, jag har frågat efter mönster och även böcker. Det beror dels på att jag inte har hittat det jag har sökt just här på forumet. Dels att jag vill ha folks åsikter om olika böcker. De svenska böcker som finns har ex inte alls sådana mönster som jag är intresserad av. Jag har lånat dem från biblioteket och funnit att jag inte vill köpa dem.

Min länk i favoriter går just till pärlplatsen inte till forumet eller till galleriet.

Likaså tycker jag det är värdefullt att få ta del av folks erfarenheter av de olika affärerna. Inte bara vilka som finns. Även om jag ju självklart tycker att det är jättebra att den listan finns. Jag har följt den och varit inne på alla hemsidor den länkar till. Så ock även till tidnings och boklänkarna samt mönsterlänkarna. Det är när jag har saknat något där som jag har skrivit i forumet.

Tycker du inte att vi ska ta upp de säkerna här på forumet då?
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 12:04 pm    mne: Citera

hovaprest skrev:
Hej, jag har frågat efter mönster och även böcker. Det beror dels på att jag inte har hittat det jag har sökt just här på forumet. Dels att jag vill ha folks åsikter om olika böcker. De svenska böcker som finns har ex inte alls sådana mönster som jag är intresserad av. Jag har lånat dem från biblioteket och funnit att jag inte vill köpa dem.

Min länk i favoriter går just till pärlplatsen inte till forumet eller till galleriet.

Likaså tycker jag det är värdefullt att få ta del av folks erfarenheter av de olika affärerna. Inte bara vilka som finns. Även om jag ju självklart tycker att det är jättebra att den listan finns. Jag har följt den och varit inne på alla hemsidor den länkar till. Så ock även till tidnings och boklänkarna samt mönsterlänkarna. Det är när jag har saknat något där som jag har skrivit i forumet.

Tycker du inte att vi ska ta upp de säkerna här på forumet då?

Självklart skall man prata om sakerna i forumet det var inte det jag menade. Det jag undrade var om någon använder övriga webbplatsen för det syns lite dåligt med tanke på frågorna/svaren ibland. Det har faktiskt hänt att jag fått mail som undrat om jag inte kan lägga upp beskrivningar på ex. hur man gör peyote här i forumet och jag har då hänvisat till resten av webbplatsen och fått tillbaka "oj då visste inte att det fanns mer". Med nya CMSet kommer man kunna diskutera böcker/länkar/tidningar/affärer direkt under varje objekt. Man kan alltså ge en recension direkt under objektet. På så sätt blir det lättare att se vad folk tycker om en sak direkt.

hovaprest
Blodsten

Inlgg: 889

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 12:07 pm    mne: Citera

Hej, men vad kul. Det verkar bli precis så som jag vill ha det, fast jag inte hade kunnat formulera det själv innan. Du vet, man önskar sig något, men man vet inte riktigt vad.
Till verst p sidan

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 12:08 pm    mne: Citera

En annan anledning till att jag frågar är eftersom jag skall ha reklam på sidan så känns det ju lite som lurendrejeri at sälja reklamplats på övriga webbplatsen om ingen besöker den. Jag har rätt bra statistik på Pärlplatsens besökare, jag kan se var ni kommer in och var ni går ut, och vad som besöks däremellan. Kan säga att det är ganska många som kommer in via Favoriter till galleriet och forumet.

FuchsiaGirl
Rosenkvarts

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 14:14 pm    mne: Citera

Har kikat på det där med Joomla.

Det påminner om annat jag jobbat med så det ska inte vara oöverkommligt att lära sig. Very Happy Det ser i alla fall kul ut. Jag kanske kan hjälpa dig med en del edditerande i alla fall. Det är oändligt mycket lättare att pilla till existerande kod så den gör som jag vill än att skriva helt nytt. (Om det inte gäller HTML förståss Wink )

Hör av dig om du vill att jag ska ge det ett försök.

HDSL Maria
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Skicka email Besk anvndarens hemsida

ikah
Rocaille

Inlgg: 54
Frn: Umeå

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 15:15 pm    mne: Citera

Beatrice skrev:
En annan anledning till att jag frågar är eftersom jag skall ha reklam på sidan så känns det ju lite som lurendrejeri at sälja reklamplats på övriga webbplatsen om ingen besöker den. Jag har rätt bra statistik på Pärlplatsens besökare, jag kan se var ni kommer in och var ni går ut, och vad som besöks däremellan. Kan säga att det är ganska många som kommer in via Favoriter till galleriet och forumet.

Fast det är väl inte så konstigt? Pärplatsen är en väldigt bra sida med mycket bra information, men det uppdateras ju inte så ofta att det känns meningsfullt att gå in där varje dag, till exempet. I forumet däremot, händer det ju desto mer. Själv kikar jag in på Pärlplatsen ibland för att se om det hänt något nytt, eller om jag letar efter någon viss information, men ganska ofta går jag direkt till forumet...
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum Besk anvndarens hemsida MSN-messenger

Tigris
Tigeröga

Inlgg: 3339
Frn: Tjörn (norr om Göteborg)

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 16:11 pm    mne: Pärplatsen Citera

För mig var Pärlplatsen en guldgruva i början av mitt pärlande. (jag har visserligen inte hållit på så länge... sen januari) Jag navigerade mig igenom i stort sett alla sidorna och kollade både i galleri och forum. Framför allt gillar jag länksamlingen med affärer, den återvänder jag till titt som tätt.
Efter en tids användande så kanske man inte går in på Pärlplatsen lika ofta men man vet att informationen finns där ifall man skulle behöva den. Så jag vill gärna att Pärlplatsen forsätter att utveckas och leva vidare.
Till verst p sidan

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 17:28 pm    mne: Citera

FuchsiaGirl skrev:
Har kikat på det där med Joomla.

Det påminner om annat jag jobbat med så det ska inte vara oöverkommligt att lära sig. Very Happy Det ser i alla fall kul ut. Jag kanske kan hjälpa dig med en del edditerande i alla fall. Det är oändligt mycket lättare att pilla till existerande kod så den gör som jag vill än att skriva helt nytt. (Om det inte gäller HTML förståss Wink )

Hör av dig om du vill att jag ska ge det ett försök.

HDSL Maria

Nja att ha någon annan inne i koden och grotta runt som inte är van att ändra i moduler tjänar nog inget till för då måste jag ägna massa tid att förklara hur jag vill ha det och det tar nog ungeför lika lång tid som att klura ut hur jag skall göra det. Just nu handlar det mest om att få sidan att se likadan ut i flertalet webbläsare så det är html/csshackande mest av allt. Men i genererad kod vilket inte är det lättaste, dvs ändra php-script så de genererar rätt kod.

Beatrice
Pärlplatsadministratör

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 17:31 pm    mne: Citera

ikah skrev:

Fast det är väl inte så konstigt? Pärplatsen är en väldigt bra sida med mycket bra information, men det uppdateras ju inte så ofta att det känns meningsfullt att gå in där varje dag, till exempet. I forumet däremot, händer det ju desto mer. Själv kikar jag in på Pärlplatsen ibland för att se om det hänt något nytt, eller om jag letar efter någon viss information, men ganska ofta går jag direkt till forumet...

Håller med om att jag varit väldigt dålig på att uppdatera den senaste tiden, men tanken är att med CMS:et så skall vem som helst kunna skriva material. Tanken var ju redan när jag konstruerade webbplatsen att även andra skulle dela med sig av tips mm. och skicka in det till Pärlplatsen men nu hamnar även allt sådant i forumet vilket är lite trist för då får man sitta och leta efter det.

FuchsiaGirl
Rosenkvarts

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 17:47 pm    mne: Citera

Citat:
Nja att ha någon annan inne i koden och grotta runt som inte är van att ändra i moduler tjänar nog inget till för då måste jag ägna massa tid att förklara hur jag vill ha det och det tar nog ungeför lika lång tid som att klura ut hur jag skall göra det. Just nu handlar det mest om att få sidan att se likadan ut i flertalet webbläsare så det är html/csshackande mest av allt. Men i genererad kod vilket inte är det lättaste, dvs ändra php-script så de genererar rätt kod.

Programerarens vanliga bekymmer. Jag försår precis. Laughing Har suttit i den situationen många gånger själv. HTML och CSS är jag bra på annars och fuskar fint med .php. Nåja, du säger till om det är något jag kan göra, nu eller senare, så lämnar vi diskusionen med det.

Kramiz

HDSL Maria
Till verst p sidan

Spacegirl
Månsten

Inlgg: 1643
Frn: Jämtland

InlggSkrivet: Sn Jun 11, 2006 22:33 pm    mne: Citera

I början av mitt pärlande besökte jag själva pärlplatsen & läste, kollade in alla länker och så mer än vad jag gör idag.
Dock brukar jag kolla igenom affärelistan då och då. & tekniker/mönstersidorna tycker jag är väldigt värdefulla.
Så det ska villigt erkännas att det jag besöker så gott som varje dag är forumet & galleriet, och resten av pärlplatsen tittar jag på när andan faller på.
Till verst p sidan

Veda
Pärluggla

Inlgg: 2072
Frn: Härnösand

InlggSkrivet: Mn Jun 12, 2006 05:38 am    mne: Re: Pärplatsen Citera

Tigris skrev:
För mig var Pärlplatsen en guldgruva i början av mitt pärlande. (jag har visserligen inte hållit på så länge... sen januari) Jag navigerade mig igenom i stort sett alla sidorna och kollade både i galleri och forum. Framför allt gillar jag länksamlingen med affärer, den återvänder jag till titt som tätt.
Efter en tids användande så kanske man inte går in på Pärlplatsen lika ofta men man vet att informationen finns där ifall man skulle behöva den. Så jag vill gärna att Pärlplatsen forsätter att utveckas och leva vidare.

Precis så upplever jag det också. Tror att jag skrev ut alla beskrivningar som fanns i början. Har själva Pärlplatsen som favorit och kommer därför in den vägen. Brukar titta på galleriet och forumet mest varje dag. Resten nån gång då och då. Brukar kolla om det står nåt på nyheter och titta då. Länkarkivet använder jag också ibland.
Visa tidigare inlgg:   
Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Pärlplatsen - en pärla på nätet Forumindex -> Pärlplatsen informerar/frågar Alla tider r GMT + 1 Timme
G till sida 1, 2, 3  Nsta
Sida 1 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlgg i det hr forumet
Du kan inte svara p inlgg i det hr forumet
Du kan inte ndra dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte ta bort dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte rsta i det hr forumet